(Hälso)medveten konsumtion, växtbaserad, hantverk,... konsumentbeteende utvecklas ständigt.
Det är därför vi för över 10 år sedan utvecklade vårt eget konsumentforskningsinitiativ som heter Taste Tomorrow. Vi spårar lokala och globala konsumentbeteenden, attityder och val, med hjälp av en kombination av intervjuer och semantisk AI-teknik. Detta gör att vi kan hålla koll på trendernas utveckling och avslöja nya inom bageri, konditori och choklad.
Dessutom stöds all data vi samlar in av vårt globala nätverk för att hitta trender, omfattande sensorisk forskning och unika partnerskap med forskare, smakhus och universitet.
För att skapa de bästa färdigbakade varorna och förutse vad som kommer härnäst behöver du känna till din konsuments behov och förväntningar. Taste Tomorrow är världens största konsumentundersökning inom bageri, konditori och choklad som genomförs i 40 länder för att samla in data från över 17 000 konsumenter. Genom djupgående insikter i globala och lokala konsumentbeteenden, attityder och val, erbjuder denna oberoende studie utförd för Puratos ett steg in i framtiden, spårar utvecklingen av trender och avslöjar nya. Resultaten? Färska insikter om hälsa, bekvämlighet, upplevelse, digitalt och mer för att stimulera innovation inom bageri-, konditori- och chokladsektorerna.
Konsumenter kräver färskhet, uppskattar hantverk och fortsätter att söka tröst från traditionella autentiska recept.
Konsumenterna jagar ren tradition, klassiker med en twist och tillåtande njutning.
Konsumenter kräver mer av choklad än bara sötma. Transparens och medveten konsumtion är en av de tre främsta trenderna.
Vill du ha de senaste insikterna om hälsa, bekvämlighet, upplevelse, digitalt med mera för att stimulera innovation inom bageri, konditori och choklad? Eller vill du ha mer information om vår globala konsumentundersökning?
Vi hjälper dig gärna! Fyll i kontaktformuläret så kontaktar vi dig inom kort.