Även om konsumenter alltid är intresserade av att prova goda kakor, vet de kanske inte alltid hur de ska beskriva och utvärdera sina reaktioner på kakorna. Vad mer, när de överväger erbjudandet, hur mycket av deras åsikter påverkas av andra element som plats och social miljö, eller av produktinformationen som etiketter, förpackningar eller varumärke, eller baserat på deras tidigare erfarenheter?
Att ta reda på vad konsumenterna tänker på är en mycket svår uppgift, men ändå är förståelsen av konsumenternas preferenser avgörande för det arbete vi gör för och med våra kunder. Det är därför vi inrättar ett helt eget sensoriskt analyslaboratorium inom vår Group Research & Services-avdelning.
På Puratos sensoriska analyslaboratorium kombineras fint kalibrerade instrument och erfarna mänskliga bedömare för att studera biologiska och psykologiska svar på smaker, utseenden och texturer. Därefter analyseras dessa resultat och delas med våra kunder för att hjälpa dem att avgöra om föreslagna färdigvaror uppfyller konsumenternas krav och förväntningar.
Som pålitliga partners inom innovation delar vi mer än gärna med oss av våra analysmetoder och arbetar tillsammans för att ytterligare inkludera sensorisk analys och utbilda våra kunders interna team.
Om du är intresserad av att lära dig mer om hur Puratos sensoriska analys kan hjälpa ditt företag, besök vår kontaktsida .