Sensobus

Undersök oavsett var konsumenten är lokaliserad

En mobil sensorisk lösning

Sensobus är ett unikt och fullt utrustat sensoriskt analyslabb på hjul som kan resa dit konsumenter handlar mat och välkomnar upp till 250 personer om dagen. Att rikta in sig på kunder – och ta reda på deras preferenser – har aldrig varit enklare. 

Sensobus gör det också möjligt att testa prissättning, marknadsföring och kommunikationskoncept. Vilken typ av förpackning föredrar konsumenterna, vad ökar deras varumärkesuppfattning, vilken information behöver de för att göra ett val? På bara några dagars fältarbete kan ett representativt urval samlas in i hjärtat av en relevant målgrupp.

Informativ produktutveckling

Väl ombord på Sensobus sätts volontärer vid ett av de åtta sensoriska båsen och presenteras med ett urval av bageri-, konditori- eller chokladprodukter (beroende på vilken undersökning som genomförts). Där ställer forskare sedan en mängd olika frågor till dem om deras preferenser och genererar feedback som omedelbart – och exakt – kan hjälpa våra kunder med deras produktutveckling.

Oavsett om det är i Nordamerika eller Europa, är detta ett snabbt och enkelt sätt att komma till hjärtat av dina kunders preferenser.

Dessutom tillåter 10 års expertis inom konsumentforskning att jämföra resultat mot ett branschgenomsnitt inom undersökningskategorin och regionen.

Komplett utbud till förfogande

Ett komplett utbud av mobila sensoriska analyslösningar för konsumenter finns över hela världen. Sensobus är aktiva i Europa och USA och Sensovan kör över Iberica. I Asien-Stillahavsområdet finns det 3 Sensoboxar, som är mobila labb i form av mässbås som kan installeras i köpcentra eller på någon annan plats. För närvarande finns en Sensobox i Kina, en i Malaysia för att stödja Sydostasien och en delas mellan Nya Zeeland och Australien.

Det är traditionell forskning gjord på ett samtida sätt.

För att få veta mer om din närmaste Sensobus eller Sensobox, vänligen kontakta din Puratos-representant .